Wednesday, March 24

im not alone

23 March Malam ini terasa gembira seketika. Taktahu kenapa, saya rasa nak ketawe puas-puas. Even dalam hati ini sukar untuk melupakan segala ke-sakitan, tapi jiwe ini tetap memaksa saya utk terus cuba membuang peluru-peluru yang tertimbus ini. Iya! Kekuatan saya masih berada di-tahap yang maximum. Saya masih mampu tertawa dan merasakan apa itu kebahagiaan. Lagi-lagi lah Baby yang tetap teguh berada di-sisiku ini (^_^)

Siapa yang saya maksud-kan dengan Baby ?Lets me introduce him. (oppss, ter-speaking london lah pulak)

Baby adalah hubby-ku atau dengan kate scientificnye, Kekasih Hati-ku. Sedikit cerita tentang diri-nye. Baby seorang yang ber-tanggungjawab, kuat, tabah, cekal, caring, penyabar, pen-cinta yang setia dan tak pernah ada istilah putus-asa dalam khamus hidup-nye. Even ape sahaje-lah rintangan yang melanda dan ujian yang mendatang diri-nye dalam mencari rezeki untuk keluarga, diri-nye sendiri dan kami, Baby masih setia berdiri tegak di situ meneruskan langkah kaki-nye. Saya cukup bangga menjadi wanita yang yang dikasihinye atau dalam khmaus kami, Honey-nye.

Di bawah ada sedikit butir diri-nye :-

Ini lah dia Kekasih hati-ku. BABY :)

FN : Mohd Saiful Azhar
DOB : 16 February 1988
STATUS : My-Future-Hubby
DESCRIPTION : Mashi Marro yang sangat comel dan kacak :) istimewanye, Baby juga seperti saya, melatah.hehe

Mari bersambung coretan di-atas. Baru-baru ini, saya duduk makan se-table dengan Mama-ku. Rasenye sangat lama since ' cerita ' ter-cipta. Mama masak masakan kegemaran saya. ASAM PEDAS AYAM. xoxo~ Dah lama sangat tak makan masakan Mama. Even 'tak se-Enak' asam pedas Mama-Bee dan 'tak se-Terror' masakan Mok De, kasih sayang dari air tangan-nye buat asam pedas ter-sebut menjadi sangat enak hingga selera ku di tahap max.
"Aku rindu nak makan asam pedas Mama banyak-banyak. Tapi mase tu dah tinggal seketul ayam yan tinggal. Sadis..nyee.. (T_T")
Di-bawah ade sedikit butir tentang beliau :-
Mama mmg lagi kecil dari saya dan adik sebab kami ikot Ayah

FN : Rohana Bte M.Din
DOB : 1st August 1968
STATUS : Divorced
CHILDREN : Nur Farah Liyana - Nurulatikah - Qamarul Ariffin
EMPLOYER : Pusat Dobi Wan
POSITION : Pekerja biasa merangkap pembantu boss besar
TIME PERIOD : Since divorced (lupa tahun. tapi taksilap dah 14 tahun.nanti saya tanye mama)
DESCRIPTION : Seorang ibu tunggal yang kuat dan tabah menghadapi hidup tanpa mengharap tenaga seorang lelaki dalam hidup beliau.

Ketabahan dan kekuatan-nye lah yang menjadi sumber inspirasi-ku. Dan saya telah tanam jauh di dalam diri ini untuk menjadi se-kuat diri-nye, se-tabah hati-nye, kesabaran-nye tidak mengalir-kan air mata. Pengorbanan-nye di waktu kami dalam kedaruratan dan kesusahan di tahap maximum tidak akan saya lupakan walau apa-pun yang Mama lakukan.
"Mama, tikah sayang mama. You're my sifu ! Tikah minta ampun. (T_T)
Sebelum saya menamatkan coretan ini, hendak-ku katakan yang hidup dan dunia-ku terlalu complex untuk di-bicarakan. Tetapi saya masih mampu ber-diri dan aku masih punya seseorang yang menyayangi-ku dan memerlukan-ku iaitu My Hubby Mashi Maro-ku "( i lovee you Baby, thanks for all. thanks untuk semangat dan kasihsayang yang Baby curahkan. Maafkan kekurangan-ku ini (^_^" )

No comments:

Post a Comment