Friday, March 26

Our Evening Out on 21st March

Watak yang ter-libat :- Pasangan Atikah Saiful, Mai Bard, Burn Bulat.
Lokasi kejadian:- Kotaraya Park - City Squre - Ayong Restaurant - Stulang - Dataran Pasir Danga Bay - Street Mall - Sayed

bermula lah kisah Atikah Saiful hang-out with friends setelah sekian

Cerita ini ingin saya kongsi ber-sama. Kami bergerak selepas waktu asar untuk ke City Square. Saya, Baby, Bern dan Bulat menuju terus ke Petronas menanti kehadiran pasangan Mai Bard. Hampir 15 minutes kami menanti, sambil memerhatikan Pakcik Putu Mayam yg mencari rezeki di situ. Baby, Bern dan Bulat menamatkan sedutan ter-akhir 'nikmat' seorang perokok. Pasangan Mai Bard tiba dengan menaiki VAN5454. Kami meminta beliau bergerak dahulu dan kami 'tonjol' . Saya ter-ikut sudah ayat2 mereka.HEHE.. Kami menuju ke Kotaraya Park. Kenape tak parking je kat City Square ? kan itu tujuan sebenar ? OK. City Square punye parking mahal sangat lah. Haiyooo.. Kami ber-jalan menuju ke City Square dan lalu di Kuil. Dan saya sempat mengomel kat Baby sebab ade kedai buat saree. Yes. Saya nak tempah saree. Bila semua dengar, mereka ketawa kan saya. Kenapa salahke saya nak pakai saree ? Hisshh. Terbantut niat untuk masuk kedai tersebut.  Kami meneruskan langkah kaki merintangi Bazar JB di situ. Sambil cuci mata. Tangan kuat di pimpin Baby. Bahaya kawasan di situ. Akhirnya, kami tiba di arah sebenar tujuan kami hari itu. Kami menaiki Lift dan terus menju ke Level 5 untuk beli ticket. Ticket sudah pun kami beli, kami duduk sebaris untuk enam orang. Waktu nya pada 6.30 p.m. Cerita apa yang sebenar-nya kami mahu tonton ?


"Saya juga sempat membuang masa dengan ,mengambil gambar ticket. haha. Baby said : "melalut lah honey.." Saya hanya tersenyum sambil menjawab, " buat kenangan lah baby. bukan salu kan..haha "


Baru 5.30p.m. Nak pergi mana ye ? Bern ajak lepak tempat member die. Level bawah sekali dekat Shushi tu. Die kate ade mamak res. kat situ. Haah?ade ker ? Bern memang pelik. Kami ikot ke mane die bawak utk sedapkan hati die. Cari punye cari, kami berhenti di hadapan Auntie Anne's , dan Bern call member die. Talian pun tamat. Bern dialog : " aku salah paham lah. takde pun res. mamak kat sini. member aku kerja kat mart tuh hahh.. " HAHAHAAH.. berdekah semua di situ. Kami kate pade nye kami pelik. mana ade mamak kat sini. kat luar sane ada lah.. Kami decide, naik ke Food Court Level 5 sementara menggu mase tibe. Kami duduk di satu table bulat. Saya dan Baby di ikuti Bern beli air. Kemudian pasangan Mai Bard. Kami buat keputusan untuk tidak makan sebab malam nanti nak dinner. Hanya Mai Bard saja makan sebab lapar. Jeng3x. Kami berborak seperti biase sambil sang jejaka cuci mata. Amoi ramai yg dreesup hot dan awek. Mereka sempat bergossip. Chooii korang niee. Setelah puas duduk menghabiskan minuman dan  makanan, sang jejaka ajak desert pulak. Nak tahu ape desert mereka ? Di belakang panggung ada tempat khas untuk mereka. Merokok. Ya, itu die dessert mereka. Saya dan Mai duduk di tepi melihat aksi-aksi makhluk ciptaan tuhan. Ada yg ketawa, muka bengis, gedik-gedik, termenung, dan ada juga yang sedang bermesra-mesra dgn kekasih masing2. Hish, saya pun ada boyfriend, tapi takde lah " excited " macam awak. Public kan. Saya dan Mai sempat meng-posekan diri. Kami bergambar. HAHA. itu hobby saya. Tak kire di mana dan bila, gambar tetap gambar. Kenangan. HEHE. Ini hasil nye.








Photo-photo di atas telah membuktikan satu fakta bahawasanya saya sudah gemok. Yihaaa.. Gemok kerana bahagia dan di-jaga betul oleh Baby Saiful. Love youu sayang  (",)(,") Sambung. Selepas puas bergambar, sang jejaka hadir dengan muka berseri setelah dapat dessert mereka. Kami menuju ke panggung kerana masih di tunggu tiba. Saya, Baby, Bulat dan Mai beratur menggu giliran untuk beli snack dan Popcorn. Kami masuk dan menuju ke panggung 4. Sekali lagi, saya dan Mai manjadi model di hadapan gerbang panggung 4 kerana sang jejaka mahu ke toilet. Tangan saya penuh dengan Popcorn, dan Mai dengan air dan snack-nye. Tamak ke kami ? "E, mereka ni model ke ? Byk nye popcorn die, makan sorang2 ke ?" Hisshh kepoh lah mulut masing-masing yang lalu. Kami masuk setelah sang jejaka tiba dan mengambil kedudukan masing-masing. Saya dan Baby memlih tempat di sit pertama dari enam baris kami. HAHA. sebab kami nak consentrate pada cerita. Cerita pun bermula. To be continue........

Satu setengah jam kemudian... "Jalan cerita dah best, tapi ending tak macam poyo plak kan.. Mana pergi kawan-kawan time roadblock tu ? Ape jd kat dorang? Habis macamtu je? Nape Farid Kamil mati ? Su tak sesuai lah jadi gangster camtu. Takde dialog byk kan ? Bosan lah.." ini lah komen kami. Terima kasih V3. Tolong lah perbaiki lagi wahai Farid Kamil. Goodluck !

Alamak. GTG. My boss here. Coretan ini akan di sambung selepas iklan yang panjang ini...........

No comments:

Post a Comment