Thursday, April 29

Bandar Johor bersama Papa Mama dan Baby

Di waktu ini,dikala bulan berada dikepala dan saat untuk rehatkan diri dibuai mimpi Mama Bulat suara kan hajat nya hendak ajak berjalan jalan di bandar selesai kami makna.Kebetulan Abang Achid (2nd brother Baby) tidur.Tinggal lah Baby dan saya yang sedang duduk berbual.Saya hidangkan makanan untuk Baby dan saya sendiri sambil Mama Bulat membantu di dapur.Air teh susu yang dibuat oleh Mama Bulat cepat saya tuang kedalam mug.Wahh..faveret saya.Tiup sedikit hilangkan asap panasnya,terus saya bagi one shot. (sekali togak je dah habis) Sambil makan,Papa turun.Katanya tak boleh tidur.Jadi kami berborak bersama.Habis makan,kemas kemas dan cuci cuci.Tunggu Mama Bulat dan Papa siap,saya dan Baby panaskan enjin kereta.Papa suruh Baby drive keretanya.Jadi Evo Pink di tinggalkan.

Pagi pagi waktu semua org tidur,kami pun keluar dari jambatan Perling untuk menuju ke bandar Johor.Takbanyak kereta pun. Turun sahaja dari fly-over Perling,kami nampak ramai polis dan kereta di bahagian kanan kami.Ade excident atau speed-t?Tanda tanya.Papa dan Mama Bulat mahu tahu.Dan cadangan pusing selepas isi minyak di Petronas Kobena.Menaiki fly-over Angsana,kami pun turun menuju semula ke arah tempat kejadian.Tali pinggang keselematan di pakai..Bagi mengelakkan di tahan. Kami menuju ke lokasi,kelihatan darah di jalan raya.Selipar pun bersepah.Polis bergerak dan ade satu kereta lupa kereta ape,pecah.Andaian kami, ade excident antara motor dan kereta.Pemandu motor mungkin di langgar dan kepalanya berdentum dengan cermin kereta tersebut kerana ada juga bekas hentaman bulat dan pecah di bahagian cermin. Kami pun pusing di Kipmart dan terus ke bandar Johor.

Sepanjang perjalan,Papa lena di buai mimpi.Mama Bulat pula sedang menghayati pemandangan di luar.Sementara saya dan Baby berbual seperti berbisik.Hehe..Kami juga sambil sambil berbual dengan Mama Bulat. Kami menuju ke City Square, kemudian ke Stulang, Danga Bay dan balik ke Perling setelah Subuh menjelma.Agak lewat juga. Sampai di rumah, cuba melelapkan mata tapi......

No comments:

Post a Comment