Tuesday, April 27

Hang Out Day and Night |

Di tulis khas untuk sahabat lama dari zaman sekolah = Nurul Jannah ( Jannah ) dan Noraini ( Aini )
After we had lost our moment since everyone has their own pathway in life.

Harini dari pagi hingga lah malam.

Pagi- Jannah ambil saya 10.30 a.m . Kami menuju ke Tesco Bukit Indah. It is for my first time pijak kan kaki ke sana. Haih name je org Perling. Jannah shopping barang sikit untuk birthday girl Hayati pada 5 May nanti. Saya belikan card birthday untuk dia. Dan share beli present. Kemudian, ke kaunter dan bayar. Teman Jannah ke Watson beli Eye-linear. Kami berjalan ke pintu keluar. Tiba tiba mata saya nampak alat timbang dan ukur di tepi. Ber-modal kan hanya 20$, saya pun sudah berada di atas alat tersebut. Guess what :-

Berat = 48 kg
Tinggi= 162 cm
OK

Wahh, suka nya. Berat saya dah naik 3kilo. Suka! Jannah pula nak juga. Pendek dan gemok. HAHA. Itu yang saya katakan sambil ketawa dengan nya. Happy je.

Berat= 55kg
Tinggi= 160cm
OK

Kami bergelak dan berjalan ke kereta. Ingat kat Aini member lagi satu. So, saya text Aini tanya di mana dan kerja tak sebab kami nak ke Angsana. Jannah drive terus ke Angsana. Baru lah Aini reply. Tak kerja rupanya minah ni. So, saya dan Jannah ber jalan berdua. Menuju ke Badan. Beli novel dan cari purse dia. Saya sempat juga cari novel Mummy Knews di Badan. Tapi hampeh, Tak ade. (^_^") Saya dan Jannah bergerak pulang. Singgah Cyber Cafe sekejap. Jannah ajak.. Di CC, boleh kan ade mamat2 gatal dan ntah ape type. Yg penting, We not a kids anymore man. Buat ape sampai nak kene dan tipu mak. Mengong lah anda! Sejam di CC, kami out. Di kereta, saya text Aini. Kami plan nak ke rumah nya. Lepak sekejap. Hantar kereta dulu kat rumah Jannah. Jumpa mak dia. Salam salam tanye khabar. Mak dia cakap :-

Makin cantik lah Ika ni. Dah macam pelakon pulak mak tengok..

Saya tersenyum malu dan kata merendah diri. ( Penting ni ) Jannah gelak kan saya je sambil cakap nanti perasan lah tu. Haaha. Kemudian, berjalan kaki ke rumah Aini yang tak jauh dari rumah Jannah. Sampai rumah Aini, di sambut oleh dia sendiri. Tinggal dia seorang di rumah. Bersalam dan mula lah perbualan kami yang agak riuh ini walau ber tiga. Best! Kami kenang kembali cerita cerita dahulu kala. Kenangan yang sangat tak dapat di lupakan.

Zaman sekolah. Petang petang je sepatutnya ade activity sukan di sekolah. Tapi kite dan geng geng lain, lepak di Taman Permainan yang berdekatan. Duduk lepak sambil gelak sampai lah sakit perut golek golek, naik basikal, panjat pokok di situ dan tulis nama nama kite sebagai kenangan. Hahah..

Syok dan best lah kalau ingat. Sampailah kami terpisah di tengah jalan hanya satu krisis. Grr.. Teringat mesti kami gelak. Kami borak borak sampai tak sedar hari dah petang. Saya pulang di jemput Baby.


Malam- Kami keluar lagi selepas Isyak. Kami menuju ke Danga Bay Beach. Kereta di-park, saya,Aini dan Jannah keluar dan duduk di depan ber kerusikan kereta. Kami melihat pemandangan malam laut Danga. Cantik. Di sebelah kami, kiri kanan ade pasangan yang sedang ber-manja di dalam kereta. Rindu pada Baby tiba tiba.. (^_^) Saya masih tidak stop text Baby. Inform juga di mana kami berda. Takut kalau kalau terjadi apa apa yang tidak baik. Kami ber gambar sebelum bertukar lokasi ke Festive Mall Bazar tu. Jannah nak cari purse. Saya pula nak cuci mata ni. Banyak beg beg dan selipar yang cantik comel dan menarik perhatian. Tapi bila poket sedang sempit, terngangah je mulut. Kalau poket longgar pun, tak boleh membazir. Banyak lagi perlu di lakukan selain pembaziran ikot kan nafsu ni. Malam pun semakin lewat, kami bergerak pulang. Mok dah text. Sudah otw ke Perling. Kami nak jumpa. Ade meeting.. ;) Sebenarnya Mok nak tunjuk gak rambut baru alah alah Agnes Monica. Cantik lah sebenarnya. Geram..
Jannah dan Aini pulang. Kami bersalam dan bercium pipi dan pipi. Masing rindukan kenangan dulu dan diri masing masing. Love you All~

No comments:

Post a Comment