Wednesday, July 28

Persamaan. Perbezaan.

Saya seorang yang kepoh bila sudah dikenali,
Die seorang yang peramah juga senang disenangi sesiapa.
Persamaan : Kami sama sama gile bila masenye tyme.Haha

Saya suka meriuh rendahkan suasana bila berdua,
Bagi saya sunyi itu mati kalau boleh saya nak jadi DJ dimana2 stesen radio.
Die juga begitu suka melayan karenah saya takpernah kenal erti jemu,penat dan busan,
Malah akan die jadikan lagi suasana riuh rendah.hehe
Persamaan : Boleh kami jadi DJ partner di stesen radio nanti.

Saya sering ikutkan perasaan dalam ape sahaje yang saya lakukan,
Tapi saya tak kenal erti putus asa walau sakit untuk ditempuhi.
Tidak pula untuk die baginye ikut perasaan kebinasaan lah jalannya,
Perkara yang salah akan dibetulkan nya yang betul akan di sokongnya,
Persamaan : Tiada istilah ‘give up’ dalam diri kami.

Saya selalu mengalir kan air mate tatkala sedih melanda,
Kalau lah boleh penuh satu baldi tu.
Tapi die akan menjadi pengering pipi yang basah ini,
Hanya dengan katakata pedas supaya terbakarlah semangat,
Kerana bgnya menangis bukan jalan penyelesaian sesuatu masalah.
Persamaan : Kami samasama membakar dan menjadi pendengar yg setia.

Saya suka membebel bebel dan terus membebel,
Ade sahaje yang saya rase nak terus membebel,
Tapi bila angin tak betul datang bak kata die “masuk air”,
Mulalah muka masam mencuka.
Die pula tak pernah nak merungut tapi menjadi penyelesai,
Menyakat dan mendengki hingga melihat saya tersenyum itulah die,
Tapi bile sesuatu tu tak betul dan tak kene di matenya,
Pasti “naik hantu” dan matanya tajam seperti singa jantan,
yang hanya tunggu mase untuk terkam mangsanya.TAKUT!
Persamaannya : Berangin satu badan dan ego.

Saya akan ketawa dan ketawa bila bersama die,
Bagi saya die lah pengubat duka di jiwa raga tatkala susah,
dan penambah perisa di waktu senang.
Die tak akan berhenti menjadi pengarah drama komedi,
Dan serius yang akan di tayangkan pada 2129,
Baginya melihat saya ketawa riang kegembiraan,
Adalah satu kewajipan dan ketenangan dalam dirinye,
Persamaan : Susah senang kami bersama.

Terlalu banyak keistimewaan,kekurangan dan positive,negative dalam saya dan die.
Ade satu yang menjadi kan kami HoNEyBEe yang hidup dengan satu hati dua jiwa.

" Sebelah hati untuk saya dan sebelah lagi untuk die. "

No comments:

Post a Comment