Friday, August 6

Cinta KEK ASAM MANIS

C.I.N.T.A
Taattaamm~

-Kek Asam Manis-
1 kg = RM 30

Satu-satu nya kek warisan keluarga yang kami miliki. Sempena kedatangan Ramadhan tahun ini, Mama berniat untuk menjual Kek Asam manis ini yg penuh dengan kenangan di sebalik name nya. "Masam Manis" Melihat dari sudut gambar di atas, mungkin semua yg melihatnya akan memberi kesimpulan sendiri. Ape-apepun yg akan di simpulkan, "jgn lihat hanye pada luaran sahaje." @ belum cube,belum tahu tau!

Saya akan kongsi sedikit satu kenangan manis yg terjadi pada Januari 1987.

Satu majlis pertunangan antara 2 hati 1 jiwa telah di jalankan dengan hantaran yang berbagai-bagai.Ada satu yg istimewa dari pihak gadis, sedulang Kek Asam Manis di hantar kepada pihak jejaka kerana mengetahui bahawa Sang Jejaka amat meminati Kek Asam Manis buatan Sang Gadis ini.Apa yg lagi istimewa,seluruh keluarga Sang Jejaka amat meminati Kek Asam Manis yg hanya Sang Gadis yg bisa membuatnya.Dari situ,terjalin lah ikatan mesra antara keluarga Sang Jejaka dengan Sang Gadis sendiri.Semakin erat lah kasih Sang jejaka terhadap Sang Gadis saat itu.

Siapakah Sang Jejaka itu? Dan siapa pula Sang Gadis?
Sang Jejaka ialah Ayah saya dan Sang Gadis adalah Mama yg saya cintai.Tapi,itu hanya tinggal kenangan.Hingga kini,segelintir adik-beradik Ayah masih ingat akan Kek Asam Manis ini dan merinduinya.Itu yg saya tahu.. 

Kembali kepada motif sebenar saya harini, saya sedang membantu Mama menjual Kek Asam Manis dan sedia mengambil tempahan untuk Hari Raya Aidilfitri nanti. Gambar yg di ambil di atas, beratnya adalah 1 kg. Dengan ekonomi yg kini meningkat, setelah di kire-kire, harga nya RM 30. Jadi, bagi tempahan boleh lah terus menghubungi saya di Facebook badge di sebelah atau terus berjumpa saya bagi yg mengenali.

( saya akan menyatakan bagaimana cara utk meng-order dengan mudah . TQ )

No comments:

Post a Comment