Saturday, August 14

Ikan Dugongku.

Ouh Ikan Dugongku sayang,
Cepat lah sembuh.
Kekasih hatimu sangat risau kan keadaan diri mu.
Tak mahu jugak apeape terjadi padamu.

Saat Ikan Dugongku ini terbaring lemah di sisi ku,
Aku amat takut akan kehilangan nya.
(kenapa bukan aku saje yg menanggung sakit??)
Aku sedar kehadiranku haruslah untuk menjagenye,
Melayan karenah nye saat itu tanpe sedikit pun aku mengeluh.

Jari jemari ku perlahan bermain main di atas badannye,
"auuwhh..bise yunk..." ngadunye.
Perlahan lahan lagi aku sapukan minyak di badannye,
Biar die tidak mengerang kesakitan.

Pantas ku capai minyak kapak bila,
"bby pening sgt ni...." sambil tgn nye memegang kepala.
Jari ku masih tidak berhenti bekerja,
Hanya untuk melihat die kembali pulih.
(pilunye hatiku saat melihat die menahan kesakitan :[ )

Panasnye badannye aku bangun dan ku capai kain,
Lantas ku basahkan kain itu,
Aku letak lembut di kepala dan mata nye bila,
" pedihnye mate b ni yunk..."
Lihat die lena seketika..
Tangan ku ini masih perlahan di kepalanya.

Saat aku usap kepalanye sambil menatap lama wajahnye,
Tidak ku sedar air mata ini mengalir.
Semoga die kembali pulih seperti biase,
Rehatlah sayangku.

Bersengkang mata untuk nye seharian,
Tidak terasa ingin tidur saat itu.
Ingin hati ini menjagenye sehingga die pulih,
Kerisauan yg melanda semakin berkurangan,
Apabila melihat die di depan mata.

Ya Allah, hebatnya kuasa Mu ini..
Kau yang maha adil dan kau yg maha mendengar dan menyembuh.
Berikanlah kekuatan kepada aku dan die untuk menghadapi segala apepun dugaan yg kau beri walau berat sekali pun.Kesakitan ini adalah penghapus bagi dose dose kecil yg kami lakukan.Aku bersyukur padaMu Ya Allah,kerana aku masih kuat untuk menjaga nye dan berada di sisi nye walau ape jua keadaan..
Hanya pada Mu aku meminta dan hanya pada Mu aku bersujud. Aminn..~

No comments:

Post a Comment