Tuesday, August 10

Puasa. Terawih.

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak :)

Petang ni kite tengok anak bulan pulak.Kalau ade, memang konpom lah kite berpuasa di esok hari nya.Wahh..memang tak sangka dah masuk bulan Ramadhan ni.Semoga Ramadhan kali ini menjadi bulan yang lebih baik dari sebelumnya.

Solat sunat terawih juga :) Saya sangat lah tak sabar juga ujntuk menanti Ramadhan ini.Sebab nya saya teringin sangat tahun ni nak ke rumah suci Alllah untuk menunaikan nya dengan hati yang ikhlas dan tulus.Memang sangat2 teringin ni~ (tp boleh ke if 5 waktu pun jarang di tunaikan??teruk nye saya) Saya ajak juga Baby pergi menunaikan bersama2.

Sempena Ramadhan ini,saya tak nak sudah layan sesiapa yang berperangai seperti kanak2 sedangkan sudah tua pun dan boleh pk mana yg baik dan mane yg buruk.Bagi mengelakkan puase saya batal dan kurang juga pahala berpuasa di bulan yang mulia ini =)

Okay lah! Mari sama2 kite kumpul pahala banyak2 bulan ini ye.Yg penting,jgn ponteng puasa tauu.Tak baik tawuk! Kecuali yg dtg bintang tak pe.hehe..Bg yg gastric,jgn jdkan ini alasan utk tdk berpuasa tau,sebab baru kelmarin tak silap keluar berite di TV 3 bahawa doktor sudah ade ubat yg membolehkan pesakit gastric berpuasa seperti yg lain.. :)

Assalammualaikum~

No comments:

Post a Comment