Saturday, August 28

SAMBAL ROCK

Hye kalian! Ade tinggal puase tak?Hah..Nakal tau.Saya pun tak puase ni.Hehe..Tapi saya ade sebab tau.Saya kaum hawa kan.Pagi tadi saya tidur 1jam jek.Nak tahu kenapa?Saya set alarm sebab tekak pagi2 tadi teringin nak makan Nasi,Sambal Rock dan Telur Mata Lombu.Aduhhh...Kecuh sangat beb!Oppss..Sorry lah.Saya ter'over nak menyakat kawan2 yang berpuase.Saya nakal siket jek.Hehe..Dari asyik membebel je kan,korang mesti nak tahu ape tu Sambal Rock.Kan?Maybe ade yang tahu.So bagi yang tahu senyum je lagu gini =D tapi bagi yang tidak meh cek cerita kat hang..Teruskan membace ya.

Dari awalnye saya pun tak tahu ape tu Sambal Rock.Mula2 tengok je saya terus,"Eh?Ape bende ni?Tak masak ke?Tak kan makan macamni jek??" dengan muka pelik saya yang cumel ni.Hehe.. Saya kenal pun Sambal Rock ni bila saya mula2 bersama Baby.Masa tu Angah lah yang buat Sambal Rock ni.Tu yang saya banyak tanye kat Angah.Angah kate,"Ni lah Sambal Rock.Buat gune cili kering,ikan bilis dan bawang merah.Digoreng then di tumbuk." Saya pun jadi berminat lah nak tahu lagi tentang Sambal Rock ni.Ape rase die??Hah..saya pun makan bersama nasi yang panas,aurmm.. "Pedas nye.Tapi sedap jugak even aneh je.." Hehe...Mase tu saya pun selidik dari mana datangnye Sambal Rock ni.Alamak!Jawa punye masakan lah.How come I baru tahu sekarang ni?Ayah I pun Jawa jugak.Tapi i tak tahu pun.Haha (mane lah saya nak tahu,Ayah mana lah dengan kami lg kan.Sob3) Hishh its all about Sambal Rock, Sweety!

So,ini lah niat saya pagi ni.Saya bangun,sediakan bahan2 dan menggoreng.Mula dari,ikan bilis kemudian bawang dan last cili kering.Minyak jangan banyak tau.Goreng jgn lame2.Espcially,cili kering.Kalau lame takut pahit pulak nanti.Ala kadar je ok goreng tu.Lepas goreng,tumbok pulak.Seronok tau menumbok ni.Buat Sambal Rock ni memang simple gile weyh.Macam ABC 123 tau.Tapi ni je lah,menjenoh tau tumbok.Sampai lenguh tangan Mak, Nok..Nak makan punye pasal,Mak sanggup lah..Hehe..Bok bok cili kering dulu,then bawang lepastu baru ikan bilis tadi.Bok bok sampai lebam..hehe..SIAP! Sedia untuk di hidang..

TATTAAMM
Sambal Rock
.Credit to Angah.

Baik lah.Saya dah lunch pun.Oppsss! Memang kaw kaw la pedas nye.Huhu cili ini pedas kulak.Tapi memang terbaik.Lepas je siap tadi,saya terus MMS Angah.Hehe..Nak tunjuk yang saya dah berjaya lakukannye.Hehe..So Gud Luck beb.Ape2 leh lah komen2 saya kat yousay ni.

No comments:

Post a Comment