Monday, October 4

Kisah Ucuk dan AcamAcen

29.May

Bermulalah hari terindah yang terjadi dalam hidup ucuk dan acamacen.
Pertama kali berjumpe mereka bekirim salam,berbalas pandangan mata,betegor dan bebual.
Dengan hanya,
"nak g mne je la ni.." dan "awk nk kerje x?mmbe ade nk gne org event kat danga bay.."
(Even sudah bertahun2 acamacen masih ingat dialog pertama kali mereka betegur.)
Sehingge betukar no secare tidak dirancang
dan mereka menjalinkn hubungan dengan satu SMS pada malam itu,
terus belarutan.

"Sombongnye awk..pnat je owg dtg Juara sbb nk jmp awk.."
(Manis je ayat si ucuk mase tu)

Start dari hari itu bemula lah kisah cinta dalam hubungan mereka.
Sehingge acamacen mula sedar yang hatinye telah dicuri oleh ucuk.
Acamacen tak dapat menahan perasaan itu,
bagai mandi tak basah makan tak kenyang tidur tak lena.
(Acehcehcehh alahaiii)
Lalu mencari masa yang sesuai meluahkan segalenye kepada ucuk.
Tetapi amat mengecewakan,
hati ucuk telah pun di isi tetapi ucuk digantung.
Tegah nye orang itu sanggup mempergunakan ucuk
dan melayannya seperti boneka.
Macam2 yang bermain dikepala.
Macam2 juga yang acamacen lakukan utk bisa membuat ucuk menerimanya.
Tetapi,
Hati ucuk ketat dikunci dan mungkin mengambil mase yang agak lame utk dibuka kembali.
Bermacam2 dugaan yang terpakse acamacen lalui dengan kesombongan,keegoan ucuk menolak cinta nye.
Sakit, teluka, terasa, kecewa, menangis dan macam2 lagi dirasainye.
Acamacen sanggup menjadi seorang pendengar, sahabat, teman, dan seseorang yang tidak tahu statusnya saat itu dengan SETIA.
Kuatnya cinta acamacen untuk ucuk,
Bekorban ape saja asalkan ucuk bahagia walau hatinya yang terluka.
Di saat acamacen nekad utk buang jauh perasaan cinta nye itu,
Hampir give up disaat ucuk bermain tarik tali dengan nye,
Hingge 7bulan penantian acamacen,
ahernye ucuk sudi menerima cintanya dan sah menjadi miliknye.
Kini mereka hidup bahagia aman dan makmur.
Berjanji sehidup semati, susah senang bersama.
Ouh bahagianya mereka.
Semoga mereka kekal ke anak cucu.

No comments:

Post a Comment