Tuesday, November 23

Kata Hati

Assalamualaikum ! Macam2 yang terjadi sejak 2 menjak ni. Ada happy ada juga sedihnya. Alhamdulillah, hubby dah baik. Saya sangat bahagia berada disisinya. Peperiksaan SPM sedang berlangsung.Hope, adik2 yang sedang mengambil SPM, buat betul2. Aja aja fighting! Buktikan kepada family yang adik2 boleh berjaya. Banggakan family anda. Ini yang parents mahukan diatas segala pengorbanan mereka selama melahirkan adik2 sekalian. Saya doakan yang terbaik untuk adik2 ye. Yakin boleh !

Well guys. Saya normal dan perasaan pun baik2 saja.Ade 2,3 pekara kadang2 buat saya terganggu. Apapun, I have to be strong dan fight! Bukan mudah untuk kite hadapi dugaan dalam hidup,tapi mudah untuk kite belajar besabar dan kuat.Dekatkan diri pada Tuhan yang Esa. SUBHANALLAH.. Bila ingat Tuhan, banyak dosa2 besar dan kecil ini yang tidak lagi terhapus. Takut kenangkan seksaan kubur, dan api neraka. Takutnya pada Tuhan yang Esa, Allah SWT. :( Sempatkah dan masih banyakkah waktu untuk sujud taubat  kepadanya???

Kepada yang membenci, maafkanlah saya.Andai anda mahu membenci diri ini,teruskanlah.Siapalah saya untuk menghalang anda membenci dan suka pada diri ini? Andai ada tersalah kata dan bahasa,ampunkanlah.Mahupun sengaja atau tidak disengajakan.Kepada yang pernah dimaki atau memaki hamun,saya sudahpun melupakan segala yang lepas,juga saya pohon ampun andai meyakitkan kalian dengan kata2 dan diri ini. Maafkan kesalahan saya supaya tidak lagi berat bahu ini memikul.. Ikhlas dari insan yang tidak sempurna ini...

2 comments:

  1. mat saleh kata " listen to your heart" tapi kita sebagai umat islam kena la "listen to your brain" sebab hati selalunya dirasuk iblis...

    by the way salam kenalan yer.

    ReplyDelete
  2. Kak Wantie : Terima kasih di atas advice yg dberi.

    Salam Perkenalan :)

    ReplyDelete