Monday, August 15

Meniaga Itu Seronok

Selamat Berpuasa di bulan Ramadhan yang mulia ini kawan-kawan.

Dah lama sangat tak update blog ini.
Busy busy dan busy~
Aku dah start meniaga kuih raya dan kerepek 3 macam di bulan Ramadhan ini.
Seronoknya meniaga, hanya aku dan peniaga lain yang mengerti.
Hehe..
Malu tak meniaga kat tepi jalan?
Taklaah.. Buat apa nak malu.
Malu tolak tepi. Kan nak cari rezeki yang halal dan bila usaha lah baru rezeki tu datang.
Masuk malam ni dah seminggu aku memulakan perniagaan ini secara kecil-kecilan.
Kemudian aku hebahkan pula di Internet.
Alhamdullillah...
Aku mendapat sambutan.

Selepas berbuka,
aku bergerak menuju ke lokasi meniaga.
Aku di bantu oleh Mrs.Old Skool atau lebih dikenali sebagai Kak Zai.
Kami memulakan waktu meniaga,
9.00 pm - 1.00 am.
Ditemani Pipink.
Memang besstt sangat..
Insyaallah, bila kite yakin, kat situ lah ade rezeki.

Sabtu malam minggu.
Ade sedikit selisih faham antara Bby dan Uncle yg jual Putu Mayam disitu.
Uncle tu memang tak patut.
Kenapa rasa tergugat??
Kata dah 14 tahun berniaga putu mayam disitu.
Tempat tu pun bukan Uncle tu punya,
Its Public !
Rezeki masing2, bukan aku niaga Putu Mayam jugak punnn..

Inilah salah satu dugaan dlm meniaga. Even kecil-kecilan pun ada jugak sifat negative ni.
Manusia kan..

Tapi yang penting,

"everything i do, i do it for you....."

Regards,

Atikah Saiful :)


No comments:

Post a Comment