Saturday, September 3

Raya Begitu Bermakna :')


Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin dari Atikah Saiful :)

Raya tahun ni betul2 bermakna buat aku.Mungkin juga buat si dia...

Raya pertama hingga raya ke-2 aku berada di Bandar Tenggara, Kulai. Rumah Mok De, akak Mama. Memang setiap tahun, kami akan pulang beraya disana.Tapi raya kali ni, lain siket. Special tau. Raya ke-2, kami akan pergi beraya di Simpang Renggam, rumah Atok2 Saudara ku yang masih ada selepas arwah Atok pergi ke rahmatullah. Yang specialnya, Bby turut join the raya. Wow! Macam mimpi pun ada.

Akhirnya, Bby berjaya bertemu dengan keluarga terbesar pihak Bondaku tercinta...Tak sangka, raya tahun ni, semua Atok2 ku berkumpul di rumah Tok Su. Kecuali Tok Andak. Ape yang sangat menggembirakanku, keluargaku menerima Bby dengan tangan terbuka. Hehe.. Nasib baik ada Botak yang temankan Bby, kalau tak mesti Bby sorang2 kena bahan je. Malu lahh tu yelah, bakal jadi cucu saudara bak kata Tok Su dan Tok Chik. Hehe..Happy tau! Inilah diriku, bila aku yakin tentang cinta kami dan tentang hubungan kami, aku akan ambil peluang seperti hari ini dan seperti 13 Ogos 2011 berbuka bersama keluarga Mama di kediaman Pak Long,Kulai. Dan aku yakin, langkah seterusnya akan tiba suatu hari nanti... :)

Selepas berkenalan dan makan2, kami besalam pulang. Eh! Tok Su dan Tok Siran bagi ang-paw lah. Haha.. Dah besar2 pun dapat duit raya kann. Hehehe.. Org dah bagi, saya amek jelahh. Jangan jelesss! ;p

Lokasi seterusnya, Kahang, Kluang. Rumah Tok Andak pulak.Otw menuju ke rumah Tok Andak, kereta kami break tibe2 problem. Dah nak masuk area Kahang ni. Ucu minta kami pulang betulkan break, koz jalan berpusing2, bahaya nanti if takde break. Kami bersalam2 dan menuju pulang ke Bandar Tenggara ambil barang2 ku.Even tak dapat join ke rumah Tok Andak, tapi kami tetap bersyukur perjalanan pergi dan pulang, selamat. Aminnn...

Terima kasih keluargaku...
Terima kasih Buah Hatiku....


No comments:

Post a Comment