Saturday, March 7

27 minggu 55kg Punya Cerita

Assalammualaikum pembaca dan blogger sekalian :)

For sure sekarang, aku still belum tidur. And well, bila mummy tak tidur lagi, baby sangat aktif bergerak didalam perut yang comel ni. Anak oh anak! Tak tahu apa yang die buat. Hehe, but ini adalah moment yang akan dirindui aku dan semua mummy didunia. Kan kan kan?

Dah 27 minggu baby ku. Sebab tu makin aktif, dan sebab tu juga, mummy nya sudah mula rasa sakit dibahagian pinggul kanan dan pinggang. Tidur pun tak selesa. Ke kiri ke kanan, mengiring je. Fuh! Kaki pula kerap rasa lenguj bagai nak krem dibahagian kanan. Sampai ada berapa malam tu, memang tak boleh tidur. Tak selesa. Terpaksa kejut Mr. Husband bangun sapukan minyak Anugerah warna merah faberet ku. Masa Mr. Husband urutkan and sapu tu, barulah mata mummy terpejam. Thankyou Baby! Besabar melayan karenahku. Always loveu. Mummy and Baby loveu, Daddy :')

Oh well, bila tengah malam ni, aku akan layan blogger mummy2 kat luar sana. Membaca setiap pengalaman diorang menjadi mummy dan sepanjang pregnant. Sebenarnya, aku risaukan perut aku yang cute sangat ni. Diusia 27 minggu, berat badanku sudah 55kg. Dan aku masih tak diberitahu tentang berat dan keadaan baby, cause KK belum scan lagi. Maybe aku akan pergi ke Klinik Swasta untuk tahu lebih details tentang keadaan baby ku. Inshaallah. Seawal usia aku pregnant, berat badanku 43kg. Wow! Sangat bini popai ok! Akibat morning sickness dan tak ada selera makan yang aku alami. Dan sekarang, 55kg. Aku tertanya2 juga, normal ke tak? Tapi masa last checkup on 1/3/2015 haritu, nurse tak de marah atau complain apa2. Just guide aku pasal susu and darah dalam badan je. Maybe, ok lah kot. Harap2 sangat anak mummydaddy sihat ye. Nanti mummy follow up lagi dgn dokter ok. Sayangg anak! ;*

And FYI. Cehh! Hehe. Alhamdulillah sepanjang preggy ni, aku tak mengidam banyak sangat and yang susah2. Alhamdulillah, tapi...berganti pulak pada Mr. Husband. Die lah yang ngidam makan macam2. Dan, dielah yang rasa lesu, demam, sakit badan and lemah. Kesian juga kadang2 tengok Daddy ni. Tapi ada yang kata, bertuah sebab sama2 rasa. Suami dapat rasa. Mak mertua pun perasan and cakap, "takut nanti masa Tqa nak bersalin, Epul yang rasa sakitnya" Aku pun, "Ehh boleh ye ma?" . Taktahulah kan,kata orang2 tua kan. Kite doa jelah yang baik baik. Harap harap segala dipermudahkan. Dan selamat hendaknya. Amin.

Ok lah ualls, cukup sampai disini. Kite nak masak malam2 ni. Abang sayang kite nak makan Ikan Siakap bakar dengan sambal asam. Bersama nasi panas. Kite pula nak Sup bayam + kentang + carrot and sambal 'rock' resepi kakak ipar kite. Hehe sudahnya jadi faveret. (cili kering yang dibuang biji dan disangai, ikan bilis,digoreng dan bawang, kemudian ditumbuk) Sedapnyummnyummnyumm!

Mummylove,

02:47a.m.

No comments:

Post a Comment