Friday, March 6

Everywomen Dream

My dream is ;
-
- -
- - -
Nak jadi chef untuk my babies. Hehe
Well, aku rasa semua wanita nak jadi chef untuk family diorang kan. So d o I. ! Hello aku nak jugaa please ! Hehe. Lebih lebih lagi, suami aku memang seorang yang suka makan. Pemakan. Selera die, buat aku selera nak makan juga. Hehe. Dari kenal and bercinta sampai dah kahwin dengan die, memang bab makan sahaja yang kitorang fokuskan.haha Im happy womennnnnnn!

Disebabkan, mak mertua aku seorang yang pandai memasak, aku selalu berangan nak jadi macam die, pandai masak. Sedap sedap pulok tu. Apa yang die buat tak jadi? Mesti jadi.

Setiap kali die masak, aku mesti ringankan tulang nak tolong sediakan bahan masakan tu. Mayang sayur ke, gunting cili kering ke, and apa apa sahaja lah. Yang penting, sambil aku tolong tu, aku dapatlah sedikit ilmu didapur. Kan...

Actualy, dari sebelum kahwin lagi aku memang suka sangat tolong mak mertua aku ni kalau die nak masak. Atleast, aku boleh faham and kenal apa itu ini, hehe dari tak kenal jadi kenal. Dari tak pandai pegang pisau jadi pandai. Ha, aku sukaa. Alhamdulillah, lepas kahwin, aku boleh masak untuk Mr. husband sayang. Suka suka suka! Hehe.

Aku suka tengok google gak tau. Resepi dari yang berpengalaman juga. Ualls kena lah ringan tulang. Tak pandai masak tak apa, boleh belajar. Hehe. Macam aku lah, still macam siput lagi. Tapi bila dah jadi isteri, dah kahwin, ada boypren Automatik tau perasaan nak belajar memasak and ringan tulang tu mesti ada. Serius! Hehe.

Sweet. Love. Happy.

Mummy.to.be.
10:14p.m.

No comments:

Post a Comment